Woensdag 23 november was het dan zover.
De kick off bijeenkomst van de Raad van Kinderen van Zaan Primair.
Vele grote bedrijven hebben inmiddels een Raad van Kinderen. Deze raad adviseert de leiding van het bedrijf op belangrijke strategische onderdelen in de ontwikkeling van het bedrijf.
Zo heeft Ahold bijvoorbeeld met haar raad van kinderen besproken, hoe zij minder suiker in hun producten moet gaan verwerken.
Zaan Primair is het eerste schoolbestuur van Nederland met een raad van kinderen. De leerlingen van groep 7b van obs De Dijk vormen de raad van kinderen van Zaan Primair.
Het dilemma dat het bestuur van Zaan Primair aan de Raad heeft voorgelegd luidt:Hoe maakt Zaan Primair het onderwijs toekomstgericht?
Na de presentatie van het dilemma, kwamen de leden van de raad direct in actie en begon de energie al te stromen.De bedoeling is nu dat de raad op onderzoek uit gaat om een goed antwoord op de vraag te krijgen.
In maart presenteren zij dit aan het bestuur en het bestuur heeft dan de opdracht om met de adviezen aan de slag te gaan.
www.raadvankinderen.nl